Sider

søndag 21. november 2010

Baconsnurret kylling

Idag har jeg prøvd en variant av to forskjellige oppskrifter jeg fant på Lchf-bloggen og på lavkarbo.no.

Du trenger:

1 kyllingfilet per person
2 strimler bacon per kyllingfilet
Smør
Pepper
Blomkål
Brokkoli
Fløte
Kavli baconost
Ost

Kyllingfileen stekte jeg litt i stekepanna med smør og pepper, bare så den ble litt stekt ytterst. Etter det lagde jeg et snitt i den, og la i en skje med bacon-ost i snittet. Deretter surret jeg bacon rundt.

Blomkål og brokkoli puttet jeg i en annen ildfast form. Blandet 50/50 med fløte og baconost, og helte over, og strødde ost på toppen (med en liten smørklatt oppå der igjen).

Stekte dette i ovnen i ca. en halvtime, på 225 grader. Kunne nok med fordel satt ned til 200 og stekt litt lengre, grønnsakene ble litt harde. Men nydelig fordet! :)












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar